POŚCIG 2, 10-11 październik 2009

Moderatorzy: Foka, Escalon, Python, Yarlan, Grey

POŚCIG 2, 10-11 październik 2009

Postprzez Szpargał » 2 lip 2009, o 17:23

UWAGA!

Pościg II odbędzie się 10-11 października 2009r.
Miejsce: Kocierz Rychwałdzki.

/tutaj pisze tylko Szpargał, inne posty wyrzucam. pyt
Avatar użytkownika
Szpargał
st. sierżant sztabowy
 
Posty: 981
Dołączył(a): 29 kwi 2007, o 14:27
Lokalizacja: GS-7

Postprzez Szpargał » 30 lip 2009, o 14:07

Uwaga, ogłoszenie!

Poszukiwany chętny oddział ratunkowy na Pościg II.

Zadanie do wykonania:
Trzeba uratować Suchą :) oraz z głową reagować na niespodziewane sytuacje 8)

Wymagania:

Umundurowanie i oporządzenie: jakieś US spec force.
Wyposażenie: wypasione :wink:
Liczebność: dowolna, ale zgodna z doktryną działań amerykańskich ratunkowych grup specjalnych.

Zgłoszenia proszę na PW.

Pełen scenariusz podam niebawem.
Avatar użytkownika
Szpargał
st. sierżant sztabowy
 
Posty: 981
Dołączył(a): 29 kwi 2007, o 14:27
Lokalizacja: GS-7

Postprzez Szpargał » 3 sie 2009, o 12:51

Tło fabularne.
Uprowadzenie i późniejsze odbicie Veronici Mayers zwróciło uwagę USA na działalność Alvareza. Analiza materiałów wywiadowczych niezbicie wskazuje, że ten baron narkotykowy trzyma w kieszeni większą część polityków Columbii i prowadzi bez problemów swój narkobiznes zalewając rynek USA białym proszkiem.
Szybko stało się jasne, że należy ten proceder przerwać, najlepiej poprzez wyeliminowanie Alvareza z gry.

Jednak dotarcie do niego i pojmanie jest w zasadzie niemożliwe: bezpośrednią ochronę Alvareza stanowią najemnicy, byli żołnierze służb specjalnych na którch wyposażenie Alvarez nie szczędzi środków.
Dodatkowo Alvarez współpracuje z armią rządową, po kryjomu finansując zachcianki jej dowódców w zamian za swobodę działania.
Jedynym sojusznikiem w rejonie może okazać się partyzantka powstała po rozbiciu poprzedniego demokratycznego rządu, ukrywająca się w górach Columbii.

USA zamierza rozpoznać ten wątek celem przygotowania bazy do przyszłych działań wymierzonych przeciw Alvarezowi.

Rok po incydencie z Veronicą Mayers USSOCOM wysyła oddział rozpoznawczy w rejon kontrolowany przez Alvareza. Celem misji jest zebranie danych na temat ochrony willi oraz nawiązanie kontaktu z lokalną partyzantką.
Niestety, oddział wpadł w zasadzkę. Lokalny przewodnik został zastraszony przez ludzi Alvareza i zdradził. Część żołnierzy zbiegła, ale 4 osoby zostały schwytane, w tym CPT Sushi - agentka CIA i zarazem tłumacz oraz znawca regionu.

USSF organizuje misję ratunkową, w rejon wysłany jest kolejny oddział. Jednak ze względu brak wcześniejszego kontaktu z partyzantką oddział ten również zdany jest sam na siebie. W otoczeniu Alvareza działa jednak swój człowiek, agent Smith z CIA. Dzięki niemu akcja odbicia więźniów ma szansę powodzenia.

Schwytani żołnierze przetrzymywani są w willi Alvareza. Jednak najemnicy Alvareza nie mogą wyciągnąć od nich żadnych informacji - doświadczeni żołnierze służb specjalnych są przygotowani na taką okoliczność i opowiadają fikcyjne historie o przygotowaniach do pomocy humanitarnej i konieczności jej ochrony przed partyzantką - tak tłumaczą swoją obecność w dżungli. Oczywiście Alvarez nie wierzy w te bajki i decyduje się przekazać kobietę oraz prawdopodobnie dowódcę grupy do pobliskiego garnizonu żandarmerii, celem "profesjonalnago" przesłuchania.

Tę systuację wykorzystuje USA. Transport więźniów z willi do garnizonu żandarmerii organizauje agent Smith. Na górskiej drodze z dala od cywilizacji zatrzymuje furgonetkę, zabija ochronę i umożliwia ucieczkę więźniom, przekazując im mapkę z zaznaczonym punktem podjęcia i kompas. Furgonetkę podpala i zrzuca w przepaść, po czym sam znika w dżunglii.

W garnizonie oprawcy z niecierpliwością czekają na transport, tym bardziej że już się rozeszły pogłoski, że więźniem jest atrakcyjna kobieta.
Ale szybko okazuje się, że transport wogóle nie dotrze, katastrofa samochodu jest sfingowana a dwójka więźniów prawdopodobnie uciekła.

Rozpoczyna się nerwowa akcja poszukiwawcza. Dowódca garnizonu podrywa wszystkie dostępne siły i urządza blokadę rejonu.
A w willi Alvareza panuje chaos - Alvarez jest wściekły, najemnicy również, tym bardziej że mają poczucie winy za doprowadzenie do takiej sytuacji.
W końcu ochroniarze i armia nawiązują współpracę.
Operacja zaczyna być kotrolowana i nabiera rozpędu. Pościg rusza!

Strony, ich zadania, sojusze:

USA:
Umundurowanie: amerykańskie.

Para zbiegów (Sucha + niespodzianka):
Ucieka z transportu na przesłuchanie. Dysponuje jedynie mapą z zaznaczonym punktem RV oraz kompasem. Zespół musi dotrzeć do punktu RV w określonym czasie celem połącznia się z
oddziałem ratunkowym. Punkt RV i czas spotkania okresla dowódca oddziału ratunkowego i przekazuje zbiegom przez agenta Smith'a podczas ucieczki.

Odział ratunkowy (RU):
Kilkuosobowy oddział wyposażony we wszystko, co potrzebne celem przeprowadzenia misji ratunkowej. Odział może liczyć na przychylność partyzantki, ale partyzantka nie musi wyjść z żadną inicjatywą pomocy.


Partyzantka (8KPG dow. HoHoL):
Umundurowanie: nieregularne, różne rodziaje mundurów pomieszane z ubiorami cywlilnymi.

Priorytet: ochrona własnych interesów (bazy, szlaków zaopatrzenia itp.)
Partyzantka sympatyzuje z USA, ale nie wychyla się z inicjatywą. Może pomóc, jeśli uzna to za stosowne. Unika konfrontacji z armią reżimu w obawie przed zmasowanym atakiem. Nienawidzi się z najemnikami Alvareza, ale też nie prowokuje akcji zaczepnych bez wyraźnej potrzeby. Jednak w przypadku zagrożenia bądź bezpośredniego ataku jest bezlitosna i mściwa.

Garnizon żandarmerii (armia rządowa, dow. SiDi):
Umundurowanie: regularne mundury (różnych armii), dodatkowe oznaczenie identyfikacyjne każdego żołnierza (plakietka bądź opaska).

Priorytetem armii jest schwytanie zbiegłych więźniów, ale armia będzie również zwalczać wszelkie objawy partyzantki. Armia współpracuje z najemnikami Alvareza.

Ochrona Alvareza (najemnicy, dow. Szpargał):
Umundurowanie: dowolne, przeważają cywilne ubrania w klimacie militarnym.

Cel: schwytać zbiegłych więźniów i udaremnić ewentualną akcję ratunkową. Współpracują z armią rządową, unikają konfrontacji z partyzantką.

Warunki wypełniena misji przez USSF.
Ozdyskać więzionych zołnierzy USA i ewakuować się.

Procedura ewakuacji.
Przekazać do TOC koordynaty PZ (strefy podjęcia) i czekać na potwierdzenie (TOC poda czas podjęcia). Podjęcie będzie się odbywać za pomocą furgonetki. PZ musi być zlokalizowana w miejscu w pobliże którego furgonetka może dotrzeć.

Mechanika gry (system).
Zapieczętowane koperty z kartą ran i instrukcją, jak się zachować.
Konwencje genewskie i zdrowy rozsądek.

Wpisowe.
20 PLN od osoby.
Ostatnio edytowano 3 sie 2009, o 21:09 przez Szpargał, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Szpargał
st. sierżant sztabowy
 
Posty: 981
Dołączył(a): 29 kwi 2007, o 14:27
Lokalizacja: GS-7

Postprzez Szpargał » 3 sie 2009, o 14:18

Chętnych do grup pościgowych proszę o kontakt na priv. Proszę zaznaczyć jakie grupa ma preferencje (armia, ochroniarze) i możliwości bojowe (kondycja, nawigacja, wyposażenie).
Avatar użytkownika
Szpargał
st. sierżant sztabowy
 
Posty: 981
Dołączył(a): 29 kwi 2007, o 14:27
Lokalizacja: GS-7

Postprzez Szpargał » 16 wrz 2009, o 12:38

Termin gry coraz bliżej, więc do pobrania materiały dla strony kolumbijskiej:

ftp://batalion.org.pl/doc/Kolumbia.pdf
Avatar użytkownika
Szpargał
st. sierżant sztabowy
 
Posty: 981
Dołączył(a): 29 kwi 2007, o 14:27
Lokalizacja: GS-7

Postprzez Szpargał » 23 wrz 2009, o 08:41

Ponieważ doszły do mnie informacje, że nie wszyscy mogą ściągnąć podany pdf, wrzucam tu jeszcze raz informacje w nim zawarte.

Wstępniak.

Gra POŚCIG II jest symulacją niespodziewanej ucieczki grupy więźniów. Ucieczka jest zaskoczeniem dla Kolumbijczyków i tak też powinna odbyć się gra. Przed grą nie będzie żadnych OPORD, knucia strategii itd. Wszelki plan działań będzie opracowywany na bieżąco.

Przed grą zostaną wydane jedynie instrukcje koordynujące pozwalające na rutynowe działanie sił rządowych w kontrolowanym przez nie rejonie.

Zbiórka sił rządowych:

100800LT OCT 09, Garnizon sił rządowych - parking leśny przy drodze południowej,
GRID: 379500 5513650

Dowódca sił rządowych: Sidi

Zbiórka najemników:

100800LT OCT 09, willa Alvareza - parking przy hotelu Kocierz,
GRID: 378850 5515350

Dowódca najemników: Szpargał

Mapy do pobrania.

.pdf:
ftp://batalion.org.pl/maps/poscigII.pdf
ftp://batalion.org.pl/maps/SAT.pdf

.jpg + plik kalibracyjny .map dla OziExplorer:
ftp://batalion.org.pl/maps/poscigII.zip

a) ZALECENIA.

Przygotować się do 24 godzin działań w terenie górzystym zalesionym w warunkach jesiennych. Wymagane ciepłe i przeciwdeszczowe ubranie.

Nie poruszać się samotnie w AO!

Każdy z uczestników powinien posiadać:
- telefon komórkowy z numerami alarmowymi (podane poniżej)
- gwizdek
- latarkę

Teren:

Teren górski, zalesiony. Las mieszany, bukowo-świerkowy. Ekspozycja stoków w większości południowa, zbocza pocięte wąwozami z niewielkimi strumieniami. Woda zdatna do spożycia. Wysokość min. 525,8m npm na południu, wys max 735,5m npm na północy. W okolicy zabudowania mieszkalne, sieć ścieżek i dróg gruntowych. Możliwa duża aktywność pracowników leśnych.

Strefa czasowa (LT):

UTC+2

Strefa UTM:

34U

Wschody słońca:

100611LT OCT 09
110613LT OCT 09

Zachody słońca:

101722LT OCT 09
111720LT OCT 09

Faza księżyca:

Księżyc wchodzi w ostatnią kwadrę.

b) BEZPIECZEŃSTWO.

Telefony alarmowe:

Beskidzka grupa GOPR: (033) 985, 601 100 300

Szpargał: 693 897 802
Sidi: 509 330 809
HoHoL: 516 004 888

Częstotliwość ALARMOWA (non-stop): PMR kanał P1 (446.00625 MHz)

KOD alarmowy: TORA TORA TORA

SYGNAŁ alarmowy: gwizdek

c) SOP

Limity:
broń max 500fps,
magazynki ładowane jak w realu (30szt),
luzem 300szt ammunicji.
w bazach i samochodach dowolna ilość zapasowej amunicji

Karty ran:
Zapieczętowane koperty z kartą ran i instrukcją, jak się zachować.

Typy obrażeń:
1. rana lekka (RL)
2. rana ciężka (RC)
3. KIA

Uczestnicy przed grą otrzymują losowy zestaw 3 kopert.

Zachowanie osłon balistycznych (kamizelki (bądź repliki kamizelek) min. klasy NIJ-IV) opisane w karcie ran.

Uczestnik który zakończył grę oznacza się czerwoną chustą (dzień) lub czerwonym światłem (noc).

Obowiązują Konwencje genewskie i przede wszystkim zdrowy rozsądek.


d) SPINS

Przesłuchiwanie jeńców:
Złapany do niewoli po cichu losuje kartę. Losuje tylko raz i nie pokazuje jej oprawcom.
RL: może kłamać (a jak chce może mówić prawdę),
RC i KIA: mówi TYLKO prawdę.

Dopuszcza się zabór amunicji (kulek) od przeciwnika.

e) ROE

Ogień wolno otwierać tylko do umundurowanych i uzbrojonych, w goglach lub okularach ochronnych.
ZAKAZ używania pirotechniki.


f) OPŁATY

Wpłaty 20 PLN/osoba proszę dokonywać na konto do 30.09.2009r.

Piotr Szpartaluk
96 1050 1025 1000 0022 3249 1676
Avatar użytkownika
Szpargał
st. sierżant sztabowy
 
Posty: 981
Dołączył(a): 29 kwi 2007, o 14:27
Lokalizacja: GS-7

Postprzez Szpargał » 24 wrz 2009, o 16:55

UWAGA na PARTYZANTÓW!

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Szpargał
st. sierżant sztabowy
 
Posty: 981
Dołączył(a): 29 kwi 2007, o 14:27
Lokalizacja: GS-7

Postprzez Szpargał » 30 wrz 2009, o 15:46

UWAGA!

Niektóre przelewy nie są jednoznacznie opisane, trudno je powiązać z wcześniejszymi zgłoszniami.

Dlatego kto wykonał przelew a nie otrzymał materiałów proszę o kontak na priv. W mailu proszę podać imię i nazwisko oraz wpłacaną kwotę.
Avatar użytkownika
Szpargał
st. sierżant sztabowy
 
Posty: 981
Dołączył(a): 29 kwi 2007, o 14:27
Lokalizacja: GS-7

Postprzez Szpargał » 1 paź 2009, o 20:25

SPOTKANIE ORGANIZACYJNE (czyli Q&A)

strony kolumbijskiej odbędzie się we wtorek 6.10.2009r godz. 20.00 w nowym Paradox.

Kto ma jakieś niejasności, chce o coś zapytać, pogadać, łyknąć browara -

Zapraszam! :)
Avatar użytkownika
Szpargał
st. sierżant sztabowy
 
Posty: 981
Dołączył(a): 29 kwi 2007, o 14:27
Lokalizacja: GS-7


Powrót do Imprezy MILSIMowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości

cron