ZASADY GRY

Wszystko o organizacji

Moderatorzy: Foka, Escalon

ZASADY GRY

Postprzez Tadeusz » 13 wrz 2007, o 17:59

ZASADY GRY (by Kikol & Tadeusz)
Zasady medyczne
Po trafieniu w dowolną częśc ciała lub ekwipunku, osoba która dostała, uznawana jest za ranną. Osobę ranną może leczyć tylko medyk poprzez dokładne owinięcie bandaża wokół dowolnego ramienia (tylko medyk posiada opatrunki).
Osoba, która została jeden raz ranna i otrzyma kolejny postrzał, zakłada czerwoną szmatę w widocznym miejscu i zostaje uznana za wyłączoną z gry. Medycy zostaną wyznaczeni na odprawie.

Z racji tego, że będziemy działać na dużym terenie i ciągłe chodzenie do respawnów, z czasem rozbije oddziały i w gruncie rzeczy jest to spora strata czasu, będą następujące zasady respawnów:

- Każdy martwy porusza się wraz ze swoim oddziałem, lecz trochę w oddaleniu, tak by nie tracić oddziału z zasięgu wzroku i zarazem nie przeszkadezać w prowadzeniu działań. Nie może też dekonspirować ruchów grupy, wiec będą sytuacje, że ranny będzie musiał chwilę zostać na uboczu i poczekać na rozwiązanie akcji. Ranny jest oznaczony czerwoną szmatą, karabin przewieszony przez ramię. W razie niespodziewanego kontaktu, ranny ma obowiązek dla swojego dobra, zrobić wszystko, by wyglądać na rannego i zarazem też nie ostrzegać swoich o ruchach wroga.

- Oddział, który traci 3/4 stanu osobowego, uznaje sie za nie zdolny do prowadzenia działań i musi wrócić do bazy i tam zostaną mu przydzielone nowe zadania.

- Czas trwania respawnu bedzie określony później.

Koordynator.
Osoba odpowiednio oznaczona. Pilnuje przebiegu rozgrywki oraz przeprowadza ataki lotnictwa, artylerii i moździerzy. Koordynator decyduje, kto w danym ataku zginął. Koordynator jest dla graczy niewidzialny, w związku z czym nie wolno na jego widok uciekać, czy sie chować. Koordynator ma prawo rozstrzygac wszlekie spory między graczami i inne kwestie. W celu wytworzenia klimatu koordynator od czasu do czasu bedzie detonował petardy na polu walki, które nie będą powodowały ofiar śmiertelnych, chyba że jest właśnie przeprowadzany atak i wtedy wszyscy trafieni będą dobrze poinformowani o konieczności udania się do respawnu.

Moździerze.(tylko Katanga)
Procedura oddania strzału przez załogę moździerza (można wykorzystać raz na godzinę, po 2 strzały na jeden moździerz):
1. Załoga moździerza (minimum 2 osoby) rozstawia się w pobliżu celu (do 80-100 metrów), mogą być ukryci za jakąkolwiek pionową zasłoną (oczywiście nie w środku budynku).
2. koordynator, przez radio otrzymuje od załogi moździerza (kanał radiowy zostanie ustalony), koordynaty swojej pozycji.
3. Czas jaki jest potrzebny koordynatorowi na dotarcie w pobliże załogi (tak, by nie zdradzać pozycji załogi), uznajemy za próby namierzenia celu.
4. Kordynator, gdy jest już w pobliżu otrzymuje dokładny namiar na cel w promieniu 80 metrów.
5. W trakcie, gdy koordynator porusza się w pobliże celu, załoga musi wystrzelić do 2 rakietek z gwizdkiem, co sygnalizować będzie oddanie strzału. UWAGA!!! Po usłyszeniu gwizdu i tylko wtedy, strona przeciwna może szukać ukrycia (nie na widok koordynatora), więc sugestia jest, by oddać strzał, gdy koordynator jest w pobliżu celu.
6. Gdy cała procedura jest spełniona, koordynator jest na miejscu, strzał został oddany, koordynator detonuje petardę w okolicy, którą wskazała mu załoga możdzierza. UWAGA!!! Przed drugim strzałem można podać poprawki przez radio w okolicy 10 metrów w każdą stronę. UWAGA!!! Z racji tego, że moździerze nie mają zbyt dużej siły wybuchu granatów, nie niszczą dachów, ani żadnych innych struktur infrastruktury. Odłamki ewentualnie mogą przebić niektóre nietrwałe zasłony, typu drzwi, dykta i inne. O tym, kto zginął, decyduje koordynator.

Bazooki i RPG
Każda ze stron będzie posiadać pewną ilość broni ppanc.
Tylko tym rodzajem broni można zatrzymać/zniszczyć pojazdy mechaniczne przewożące oddziały wroga.
Bazooki/RPG strzelaja gwiżdżącymi rakietami. NIE NALEŻY STRZELAĆ Z NICH W KIERUNKU LUDZI!!!!.
Strzelamy kilkanaście metrów przed pojazdem. Kierowca widzac i słysząc wystrzal zatrzymuje pojazd i czeka do końca starcia.
Nie można w inny sposób zatrzymać pojazdu.
- Liczba broni ppanc w działaniach dziennych zależy od wypełnienia misji nocą przez oddziały SF obu stron.

Lotnictwo (tylko Gorgonia)
Procedura wzywania wsparcia powietrznego (można wykorzystać raz na godzinę):
1. dowódca strony otrzymuje komunikat o namierzeniu celu wraz z koordynatami np.: (jeśli chodzi o lotnisko i zakłada się, że kwadraty są po 50m) C+25, 3+25 - MECZET (jeśli cel jest wcześniej rozpoznany) - odległości podajemy zawsze rosnąco od A1.
2. dowódca podaje koordynatorowi współrzędne ostrzalu (kanał zostanie ustalony)
3. czas, w którym jeden z koordynatorów dociera na miejsce, można traktować jako czas potrzebny do przelotu mysliwców.
4. Po dotarciu na miejsce, koordynator odpala petardę hukową i informuje wszystkich w zasięgu 15 metrów o natychmiastowej śmierci, a obiekt uznaje sie jako zniszczony, wraz z całą infrastrukturą.
5. Drużyna komandosów (SF), która musi być cały czas na miejscu (mieć cel w zasięgu wzroku) podaje potwierdzenie skuteczności ostrzalu.

Działania plot (tylko Katanga)
procedura obrony w razie nalotu:
1. W kwadracie, w którym ma uderzyć lotnictwo powinien sie znajdować przeszkolony człowiek, który posiada STRIEŁę.
2. W momencie , w którym koordynator przygotowuje sie do rzucenia petardy ozanczającej atak bombowy, operator wyrzutni przeciwlotniczej zobowiązany jest oddać strzał, tak , by koordynator zauważył ten fakt (nie w koordynatora celujemy, lecz w powietrze).
Drobne spóznienie związane z trudnościami odpalenia pocisku są brane pod uwagę na korzyść obrony.
3. Rakieta moze być też uźyta do zniszczenia nalotu, jesli istnieje jeszcze stacja radarowa. Jeśli jest dobry przepływ informacji między dowództwem a oddziałami, to obrońcy bedą mieli informację, że bombowce wystartowały i bedzie też znana lokalizacja celu. Jeśli operator wyrzutni bedzie w stanie oddać strzał tak, by koordynator to zauważył, nalot zostanie przerwany.

Radary (tylko Katanga)
Jeśli Katanga posiada sprawne radary, każdy nalot musi być zgłoszony dowództwu obu stron przez koordynatora, dzieki czemu istnieje możliwość zatrzymania lotnictwa. Koordynator podając informację o nalocie podaje takźe miejsce, w którym on uderzy. I jeśli jest dobry obieg informacji wojskach danej strony, miejsce ataku może zostać ewakuowane, zanim on nastapi.

Załoga Możdzierza - specjaliści (tylko Katanga)
Minimum 2 osoby. Posiadają Moździerz oraz rakiety gwizdająco wybuchające w ilości ograniczonej. By ostrzelać wroga granatami moździerzowymi, powinni znaleźć się w pobliżu (nie więcej niż 80-100 metrów) od celu. Wzywają przez radio (kanał PMR3) koordynatora, w związku z czym powinni posiadać także mapę oraz radio, by namierzyć dobrze cel.

Drużyna dalekiego zwiadu - specjaliści SF
Ich zadaniem jest namierzanie celów na potrzeby artylerii. Najlepiej wybrać do tego osoby, które dobrze znają teren i oczywiscie posiadają komunikację z dowództwem, minimum 3 osoby. Dowódca wyznacza grupę namierzania.

1. Mają podejść jak najbliżej celu (mieć go w zasięgu wzroku)
2. podać dokładne koordynatu pod ostrzał np.: (jeśli chodzio lotnisko i zakłada się, że kwadraty są po 50m) C+25, 3+25 - MECZET (jeśli cel jest wcześniej rozpoznany) - odległości podajemy zawsze rosnąco od A1.
3. Pozostać na miejscu i utrzymać się aż do zakończenia ostrzału
4. nadają meldunek o potwierdzeniu zniszczernia celu swojemu dowódcy, dopiero po tym fakcie można ów obiekt nanieść na mapie sztabowej i uznać za zniszczony.

Snajperzy - specjaliści SF
Gracze posiadający odpowiednią broń i umiejętności.
Zgłaszają sie bezpośrednio u dowódcy swojej strony.
Mają przydzielane zadania bezpośrednio przez niego, nie podlegają rozkazom dowódców kompanii.

Granaty
Granatów można używać bez ograniczeń.
Dowódca każdej ze stran otrzyma 100+ granatów zawleczkowych do rozdania w/g swojego uznania wśród graczy.
Można posiadać swoje granaty. Moc i sposób wykonania jest opisany w dziale "GRANATY" IX zlotu.

Miny
Na terenie walke będą ustawione przez organizatorów pola minowe.
Dla bezpieczeństwa będą to same petrady bez grochu (by odłamki nie raziły jakiejś przypadkowej osoby p. ochroniarzy). każdy gracz obok którego w odległości do 5 m (6 kroków) wybuchła mina. uznany zostaje za zabitego bez prawa do bycia "RANNYM".

Każda ze stron otrzyma pewna ilość odciągów oraz (2x większą) min z zapalnikami elektrycznymi.
Ładunki te będą rozmieszczać (ale tylko na terenie wewnętrznym Twierdzy) wyznaczeni do tego specjaliści SF.
Powstałe w ten sposób nowe pola minowe powinny być naniesione na mapy sztabowe.

Przepisy dotyczące MIN znajdują sie w dziale "MINY"

Zaminowane obiekty
Niektóre obiekty (mosty, radary itp) będą na stałe zamonowane.
Po zdobyciu takiego obiektu, aby nie mogłby on być użyty powinno się go wysadzić.
Kabel za pomacą którego będzie można tego dokonać będzie umieszczony w eksponowanym miejscu , oraz oznaczony tabliczką.
Specjalista SF za pomoca specjalnego urządzenia elektrycznego dokona eksplozji kilku zainstalowanych petard na danym obiekcie.
Przed eksplozją musi on kilkakrotnie zagwizdać w gwizdek, by ostrzec graczy. Obiekt powinien być całkowicie zdobyty (nie trwaja w nim walki) oraz opuszczony przez graczy obu stron.

Pirotechnicy. Specjaliści SF
W oddziałach SF będa ludzie przeszkoleni w działaniach minerskich.
Tylko oni będą mogli wysadzać zaminowane obiekty oraz zakładać dodatkowe pola minowe.
Ostatnio edytowano 13 wrz 2007, o 22:11 przez Tadeusz, łącznie edytowano 6 razy
tel: 501 52 52 05
gg: 5068966
Avatar użytkownika
Tadeusz
Szi-Fu
 
Posty: 2837
Dołączył(a): 16 gru 2004, o 16:44
Lokalizacja: BRT 101

Re: ZASADY GRY

Postprzez Python » 13 wrz 2007, o 19:26

CYTAT:

Z racji tego, że będziemy działać na dużym terenie i ciągłe chodzenie do respawnów, z czasem rozbije oddziały i w gruncie rzeczy jest to spora strata czasu, będą następujące zasady respawnów:

- Każdy martwy porusza się wraz ze swoim oddziałem, lecz trochę w oddaleniu, tak by nie tracić oddziału z zasięgu wzroku i zarazem nie przeszkadezać w prowadzeniu działań. Nie może też dekonspirować ruchów grupy, wiec będą sytuacje, że ranny będzie musiał chwilę zostać na uboczu i poczekać na rozwiązanie akcji. Ranny jest oznaczony czerwoną szmatą, karabin przewieszony przez ramię. W razie niespodziewanego kontaktu, ranny ma obowiązek dla swojego dobra, zrobić wszystko, by wyglądać na rannego i zarazem też nie ostrzegać swoich o ruchach wroga.

- Oddział, który traci 3/4 stanu osobowego, uznaje sie za nie zdolny do prowadzenia działań i musi wrócić do bazy i tam zostaną mu przydzielone nowe zadania.

- Czas trwania respawnu bedzie określony później.

SPECJALNIE POWTARZAM POSTA TADKA, BO SĄ ZMIANY W STOSUNKU DO POPRZEDNICH ZLOTÓW :)
Python
kapitan
 
Posty: 5742
Dołączył(a): 3 sie 2005, o 17:34

Postprzez kikol » 13 wrz 2007, o 20:11

Medycy of korz też będą. Na starych zasadach. Jak ktoś nie pamięta, to Tadziu podklei.
1st LT, 1st Plt., Bravo Comp
pr0 publico bono
Moderator też człowiek!
kikol
rekrut
 
Posty: 104
Dołączył(a): 12 kwi 2005, o 14:13
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez ANAKONDA » 15 wrz 2007, o 08:31

Jaki Będzie podział mundurowy?
ANAKONDA
mądraliński
 
Posty: 48
Dołączył(a): 15 sty 2006, o 21:38
Lokalizacja: Przasnysz

Postprzez Pesus the Hunter » 15 wrz 2007, o 11:53

Taki jak zawsze. :wink:

Katanga- mundury polskie, ruskie, niemieckie etc.

Gorgonia- mundury amerykańskie, brytyjskie, holenderskie etc.
Avatar użytkownika
Pesus the Hunter
st. sierżant sztabowy
 
Posty: 854
Dołączył(a): 17 cze 2005, o 19:42
Lokalizacja: Zaporożec/SztrafBat

Postprzez Sucha » 17 wrz 2007, o 10:42

Tadeusz, czy wydrukowałeś już moje ulubione plakaty propagandowe ? :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Sucha
porucznik
 
Posty: 3447
Dołączył(a): 5 paź 2005, o 12:40
Lokalizacja: Fearless, Charming, Sexy ;-)

Postprzez mati.pl » 18 wrz 2007, o 17:05

te z golymi babkami :?: ;)
Avatar użytkownika
mati.pl
plutonowy
 
Posty: 357
Dołączył(a): 17 mar 2005, o 16:23
Lokalizacja: USMC Camp Bemowo

Postprzez Sucha » 18 wrz 2007, o 18:31

nieeee- te z gejami z Katangi :lol:
Obrazek
Avatar użytkownika
Sucha
porucznik
 
Posty: 3447
Dołączył(a): 5 paź 2005, o 12:40
Lokalizacja: Fearless, Charming, Sexy ;-)

Postprzez capri » 18 wrz 2007, o 20:00

No, no! Nie zmuszaj nas, żebyśmy Ci coś udowadniali ....
Obrazek
capri
plutonowy
 
Posty: 384
Dołączył(a): 25 cze 2005, o 23:53
Lokalizacja: Renegaci

Postprzez mati.pl » 18 wrz 2007, o 21:19

pokazesz cycki Piotrus :?: :D
Avatar użytkownika
mati.pl
plutonowy
 
Posty: 357
Dołączył(a): 17 mar 2005, o 16:23
Lokalizacja: USMC Camp Bemowo

Postprzez capri » 18 wrz 2007, o 21:26

Tobie, czy Suchej? Bo będę chciał rewanżu, a nie wiem czy zniosę widok twoich :D
Obrazek
capri
plutonowy
 
Posty: 384
Dołączył(a): 25 cze 2005, o 23:53
Lokalizacja: Renegaci

Postprzez mati.pl » 18 wrz 2007, o 21:27

no ba :!: mam chyba ladniejsze ;) hehehe
Avatar użytkownika
mati.pl
plutonowy
 
Posty: 357
Dołączył(a): 17 mar 2005, o 16:23
Lokalizacja: USMC Camp Bemowo

Postprzez PPone » 18 wrz 2007, o 21:30

ale strasznie owlosione :P
Bravo Company 2nd Plt http://bravo-company.pl
Obrazek
Avatar użytkownika
PPone
kapral
 
Posty: 255
Dołączył(a): 30 wrz 2005, o 19:32
Lokalizacja: USMC Camp Bielany

Postprzez capri » 18 wrz 2007, o 21:34

Może będzie okazja to zrobimy wybory, kto ma ładniejsze ...
Obrazek
capri
plutonowy
 
Posty: 384
Dołączył(a): 25 cze 2005, o 23:53
Lokalizacja: Renegaci

Postprzez mati.pl » 18 wrz 2007, o 21:40

PPone napisał(a):ale strasznie owlosione :P

to sie nazywa szczyt kilimandzaro 8)
Avatar użytkownika
mati.pl
plutonowy
 
Posty: 357
Dołączył(a): 17 mar 2005, o 16:23
Lokalizacja: USMC Camp Bemowo

Postprzez ANAKONDA » 19 wrz 2007, o 13:32

Jakie będą ograniczenia fps, czy będzie chronometr aby sprawdzić swoją replikę?
ANAKONDA
mądraliński
 
Posty: 48
Dołączył(a): 15 sty 2006, o 21:38
Lokalizacja: Przasnysz

Postprzez mati.pl » 19 wrz 2007, o 14:34

ograniczeniem moze byc twoja wlasna wyobraznia, jak uwaznie uzywac swojej repliki :)
Avatar użytkownika
mati.pl
plutonowy
 
Posty: 357
Dołączył(a): 17 mar 2005, o 16:23
Lokalizacja: USMC Camp Bemowo

Postprzez Grolshek » 20 wrz 2007, o 08:18

No no, no no no no, no no no dance no limits...
Bravo Company, 3nd Plt.
Avatar użytkownika
Grolshek
mądraliński
 
Posty: 28
Dołączył(a): 9 lis 2005, o 21:40
Lokalizacja: Wawa

Postprzez ANAKONDA » 20 wrz 2007, o 19:25

1. Trafienie w broń eliminuje broń czy rani?
2. Czy rannego można dobić?
ANAKONDA
mądraliński
 
Posty: 48
Dołączył(a): 15 sty 2006, o 21:38
Lokalizacja: Przasnysz

Postprzez PPone » 20 wrz 2007, o 22:31

1. eliminuje
2. tak, kolbą
:lol:
Bravo Company 2nd Plt http://bravo-company.pl
Obrazek
Avatar użytkownika
PPone
kapral
 
Posty: 255
Dołączył(a): 30 wrz 2005, o 19:32
Lokalizacja: USMC Camp Bielany

Postprzez arend » 21 wrz 2007, o 00:02

PPone napisał(a):2. tak, kolbą
:lol:


nożem już nie można :D
arend
sierżant
 
Posty: 650
Dołączył(a): 16 mar 2007, o 11:16

Postprzez gumka » 21 wrz 2007, o 00:08

Tomek M napisał(a):1. Trafienie w broń eliminuje broń czy rani?
2. Czy rannego można dobić?


ad1 -przy pierwszym trafieniu Bronki, należy opatrzyć Bronie, drugie ją uśmierca - wtedy trzeba ją zakopać na czas trwania respawnu ( można odmówić modlitwę dla zachowania realizmu ) :wink:
ad2 - Jeśli za głośno jęczy, zdradzając pozycje, czemu nie ?! :wink:
ZERO TOLERANCJI DLA POSPOLITEGO RUSZENIA !
Rzeczypospolita Szlachecka to ... historia a nie teraźniejszość !
Avatar użytkownika
gumka
sierżant
 
Posty: 640
Dołączył(a): 12 sie 2007, o 16:05
Lokalizacja: ASGeG

Postprzez Wokash » 21 wrz 2007, o 00:14

No to jeszcze inna odpowiedź.
1. do tej pory eliminowało broń.
2. zadaj to pytanie na odprawie, zadawaj je głośno i wiele razy. Efekt Cię zaskoczy :lol:
Cenzura bywa zabawna... Jakbym chciał napisać, że pewne nowe forum ssie to i tak wyjdzie mi, że http://www.warrior.pl ssie...
Avatar użytkownika
Wokash
kapitan
 
Posty: 5977
Dołączył(a): 31 maja 2005, o 23:08
Lokalizacja: TG, MP, MoP, RE, CCS, BN, RG, SG, O3S, RAS, BET, PT, 3rdB HGW

Postprzez Sucha » 21 wrz 2007, o 10:30

Wokash tradycyjne pytanie zlotowe brzmi: "czy ranny może się dobić" :lol:
Obrazek
Avatar użytkownika
Sucha
porucznik
 
Posty: 3447
Dołączył(a): 5 paź 2005, o 12:40
Lokalizacja: Fearless, Charming, Sexy ;-)

Postprzez SAS » 21 wrz 2007, o 13:35

Sucha napisał(a):Wokash tradycyjne pytanie zlotowe brzmi: "czy ranny może się dobić" :lol:


Oczywiście że może, tylko jak znajdzie widły ukryte na terenie działań wojennych. :D :D :D

Na tradycyjne pytanie tradycyjna odpowiedź. :D :D :D
BLACKWATER OPERATOR SAS
Avatar użytkownika
SAS
strzelec
 
Posty: 176
Dołączył(a): 12 lut 2007, o 22:39
Lokalizacja: 7.PK, BLACKWATER

Następna strona

Powrót do IX Międzynarodowy Zlot ASG- Wrota Piekieł

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości

cron