zasady

Moderatorzy: Foka, Python, Kret

zasady

Postprzez Tadeusz » 17 cze 2005, o 12:52

hmmmm
a moze tak:

chcialbym aby powstaly jakies spojne i proste zasady odgrywania rol na scenariuszch zlotowych
tel: 501 52 52 05
gg: 5068966
Avatar użytkownika
Tadeusz
Szi-Fu
 
Posty: 2837
Dołączył(a): 16 gru 2004, o 16:44
Lokalizacja: BRT 101

Zasady LARP'owych rozgrywek

Postprzez Anonymus » 18 sie 2006, o 10:46

Witam!
Od razu nadmienię, że warrior.pl jest forum Airsoft'owym. Każdy user o tym wie, prawda? ;)
W samych rozgrywkach LARP'owych ASG jest raczej dodatkiem, nie głównym celem gry. Nie można ustalić dokładnych zasad, jednak wydaje mi się, że faktycznie powinno powstać coś w stylu elastycznych "zasad LARP'owych". Więc:
1. Zakaz mierzenia i oddawania strzałów w głowę (chyba, że fabuła tego wymaga).
Niektóre scenariusze nie przewidują gogli ochronnych, ponieważ następuje np. charakteryzacja twarzy, maski itp.
2. Wszystkie sytuacje sporne rozwiązuje Mistrz Gry, inaczej można zagrać jeszcze w "papier, nożyce, kamień".
3. Stosujemy się ściśle do regulaminu oraz poleceń Mistrza Gry i jego "pomocników".
4. Nie oszukujemy, nie kantujemy i gramy po prostu uczciwie, bez tego LARP będzie bez sensu
5. Używamy broni wyznaczonej przez organizatorów (czyli będzie bezpieczna), a nie rzucamy kamieniami w innych graczy ;)
6. Jeżeli scenariusz nie przewiduje walki wręcz - nie używamy tego.

Mój post jest jedynie preludium do napisania czegoś większego i bardziej rozwiniętego. Tak jak powiedziałem, zasady są zmienne, do każdego scenariusza powinny być odpowiednio dopasowane, czym jest LARP w świecei Fallout'a oparty na zasadach z jakiegoś przepotopowego Westernu?
(Choć od biedy pasuje to do siebie, nie licząc jakichś kilkaset lat różnicy i zagłady atomowej...)


Pozdrawiam
www.4regiment.pl
marcel@4regiment.pl
606 337 880 tel. kom po 15
5957643 - GaduGadu
Anonymus
zielenina
 
Posty: 4
Dołączył(a): 17 sie 2006, o 01:13

Re: Zasady LARP'owych rozgrywek

Postprzez nom4k » 18 sie 2006, o 11:18

Anonymus napisał(a):(..)Niektóre scenariusze nie przewidują gogli ochronnych, ponieważ następuje np. charakteryzacja twarzy, maski itp.(...)

I tu właśnie się nie zgadzam. Ochrona oczu jest wymagana zawsze. Strzały niekoniecznie muszą byc oddawane w głowę ale od ściany kulka odbic się może i trafic np: w oko. Czyli dmuchamy na zimne.
Avatar użytkownika
nom4k
st. sierżant sztabowy
 
Posty: 1126
Dołączył(a): 1 maja 2006, o 15:59
Lokalizacja: FCS

Postprzez Templar » 18 sie 2006, o 12:22

Anonymus- topic jest ad. zasad odgrywania postaci na zlotach (strzelanek z elementami larpa), a nie larpów z elementami asg. Dzieki za chęci, ale chyba troche nie trafiłes ;)
Avatar użytkownika
Templar
chorąży
 
Posty: 1312
Dołączył(a): 31 maja 2005, o 11:54
Lokalizacja: 10th mountain

Postprzez Grey » 18 sie 2006, o 12:45

( - skracajac, nie rozumiem pytania - )
Ostatnio edytowano 21 sie 2006, o 09:12 przez Grey, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Grey
st. sierżant sztabowy
 
Posty: 1189
Dołączył(a): 3 cze 2006, o 17:50

Postprzez Agent » 21 sie 2006, o 09:06

Proszę nie kompiować / parafrazować zasad orkonu, falmbergu i innych zlotów - nie czas nie niejsce na to.

Jedną zasadę chciałbym włączyć jako podstawową - NIEZMIENNOŚĆ ZASAD W CZASIE ROZGRYWKI !!!
Agent
kapral
 
Posty: 304
Dołączył(a): 15 mar 2006, o 10:31

Postprzez Foka » 21 sie 2006, o 10:42

Zdecydowanie podkreślę to co napisano wcześniej.
Mówimy tu o fabularyzacji gier airsoftowych i każda taka gra będzie traktowana jako airsoftowa! To nie są LARPy z wykożystaniem ASG, mimo, że często się okazuje, że wiele osób nawet nie użyło repliki.
Zawsze i bezwzględnie obowiązkiem jest noszenie ochrony oczu!!! Oraz przestrzeganie wszelkich innych ogólnie przyjętych w AS zasad.
Avatar użytkownika
Foka
Moderator
 
Posty: 616
Dołączył(a): 13 gru 2005, o 17:25
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Owca » 22 wrz 2006, o 00:54

Agent napisał(a):Proszę nie kompiować / parafrazować zasad orkonu, falmbergu i innych zlotów - nie czas nie niejsce na to.

Jedną zasadę chciałbym włączyć jako podstawową - NIEZMIENNOŚĆ ZASAD W CZASIE ROZGRYWKI !!!

Tylko że wtedy niektóre rozgrywki kończyły by się po 2 godzinach zamist po zaplanowanych 24, bo niektórzy sobie nie radzą.....
Nigdy więcej!
Ojciec Terrorysty...
Codziennie wzrasta ilość rzeczy i osób, które mam w dupie...
Obrazek
Avatar użytkownika
Owca
porucznik
 
Posty: 2899
Dołączył(a): 21 maja 2005, o 00:12
Lokalizacja: SGW

Postprzez Devil » 22 wrz 2006, o 07:13

A jak było na Bornym?... Przypadkowy spacer grupy Arabów w "nieodpowiednim" kierunku i główna baza, tfu, Hamerykanów, tfu, broniona przez jednego Kaprala została zdobyta... A Kapral zebrał parę ładnych serii z "mazowieckich stocków" z krótkiego dystansu...
Proszę mnie szukać na W2.
Devil
wredny malkontent
 
Posty: 1780
Dołączył(a): 24 kwi 2005, o 13:17
Lokalizacja: weekend-warriors.pl

Postprzez Agent » 22 wrz 2006, o 08:53

W bornym i paru innych miejscach scenariusz określiłbym jako nieistniejący i życzeniowy.
Agent
kapral
 
Posty: 304
Dołączył(a): 15 mar 2006, o 10:31

Postprzez Owca » 22 wrz 2006, o 10:34

Agent napisał(a):W bornym i paru innych miejscach scenariusz określiłbym jako nieistniejący i życzeniowy.

Najłatwiej jest marudzić...
Nigdy więcej!
Ojciec Terrorysty...
Codziennie wzrasta ilość rzeczy i osób, które mam w dupie...
Obrazek
Avatar użytkownika
Owca
porucznik
 
Posty: 2899
Dołączył(a): 21 maja 2005, o 00:12
Lokalizacja: SGW

Postprzez Python » 22 wrz 2006, o 10:52

pamiętaj że rozmawiasz z Agenetem,

MM - Master of Marudzenie :D
Python
kapitan
 
Posty: 5742
Dołączył(a): 3 sie 2005, o 17:34

Postprzez Agent » 22 wrz 2006, o 15:21

Najłatwiej jest marudzić...
MM - Master of Marudzenie


miłe... Ciekawym Owca do czego pijesz ? Cóż ja tam trochę w życiu larpów zorganizowałem, w tym taki jeden 3 dniowy na 250 osób, więc nie wiem czy marudzę czy po prostu wskazuję błędy i inne niegrywalności - licytować się nie zamierzam.
Co proponuję to skończyć OT.

Podstawy to:
1 - prosta, niezmienna, grywalna mechanika gry.
2 - dopracowany scenariusz (dobrze opisane role), nie zakładający z góry, że gracze zagrają tak a nie inaczej

Jeżeli coś trzeba zmieniać po 2 godzinach - to wprowadzać nowe elemnty scenariusza (koła ratunkowe), nigdy nie zmieniać mechaniki.
Agent
kapral
 
Posty: 304
Dołączył(a): 15 mar 2006, o 10:31

Postprzez Schamann » 22 wrz 2006, o 15:34

Amen to that.

Jako gracz zawsze w LARP-ie najbardziej wkurzałem się na zmianę zasad w trakcie gry, jeśli następowała, i podobne opinie słyszałem od wielu współgraczy.

Jako koordynator scenariusza i współorganizator LARP-ów najcięższe zarzuty słyszałem wtedy, kiedy zasady w jakims miejscu okazywały sie niegrywalne, ze szczególnym naciskiem na zbyt skomplikowane i w ten sposób nadmiernie spowalniające grę (zmiana w trakcie gry była wykluczona), albo kiedy scenariusz zbyt sztywno coś zakładał i wysypywał się, ergo trzeba go było szyć i naciagać.

Tyle z mojej wiedzy.
all wars are lost
Avatar użytkownika
Schamann
kapral
 
Posty: 221
Dołączył(a): 11 sty 2006, o 10:07
Lokalizacja: fanclub Tower Guards

Postprzez Isengrim » 22 wrz 2006, o 15:55

W ASGowego LARPa gralem tylko kilka razy i to jako szeregowiec, ale w paru "fantastycznych" bralem swego czasu wiekszy udzial, wiec sie wypowiem, a co. :P

Jak ktos slusznie zauwazyl, scenariusz i zasady to dwie odrebne rzeczy.

Zasady powinny byc stosunkowo ogolne, dotyczyc kwestii technicznych (np. w przypadku LARPow ASGowych bylyby to kwestie dopuszczalnosci takiej a nie innej broni, terenu gry, oznaczenia stron, konsekwencji trafienia, etc.), ale za to stale w ciagu calej gry.

Natomiast scenariusz powinien byc z jednej strony precyzyjny (przewidywac jak najwieksza liczbe wariantow rozwoju sytuacji), ale z drugiej strony dosc elastyczny - bo gdyby jednak ktos zrobic cos zgodnego z zasadami, a nie przewidzianego w scenariuszu - to moznaby cos takiego wplesc do gry i tak. A ze w ten sposob zablakany oddzial Arabow mogl zdobyc amerykanskie lotnisko... coz, shit happens.

Moim skromnym zdaniem zasady sa nieco wazniejsze - z zalozeniem, ze scenariusz jest elastyczny. Jezeli ludzie nie beda przestrzegac zasad, to najlepszy i najciekawszy scenariusz poloza, bo scenariusz ZAWSZE chodzi pod jakimis zasadami. Natomiast jezeli wszyscy beda przestrzegac zasad, to nawet pewne niedociagniecia w scenariuszu nie popsuja zabawy - bo szybko sie je jakos zalata.

Moje 0,02 PLN.
Avatar użytkownika
Isengrim
strzelec
 
Posty: 179
Dołączył(a): 11 paź 2005, o 11:45
Lokalizacja: Warszawa - Sluzew

Re: zasady

Postprzez Endru » 3 gru 2010, o 19:17

Endru
mądraliński
 
Posty: 47
Dołączył(a): 12 paź 2009, o 18:32
Lokalizacja: Bielany


Powrót do Zasady gry LARP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość

cron