Rachunek prawdopodobieństwa w CCS

MILSIMowy Hyde Park

Moderatorzy: Python, Grey

Postprzez moron » 8 mar 2009, o 16:11

Pamiętajcie tylko, że prawdopodobieństwo RL po odrzuceniu tylko jedenj karty RL drastycznie maleje (1/3 =>1/4), a KIA wzrasta (1/9 => 1/8 ). Może to spowodowac wzrost smiertelności, co chyba nie jest celem zmian.
Obrazek
Avatar użytkownika
moron
sierżant
 
Posty: 490
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 13:21

Postprzez Swierzy » 8 mar 2009, o 16:14

Mi Cezar losowal karte jak sie wpieprzylem na mine na WZT I.
Ok, wywalanie karty posysa.
W takim razie moze losowanie kart za kazda trafiona strefe?
Obrazek
'Cause napalm sticks to kids..
Decima division de infanteria de montana
Swierzy
sierżant
 
Posty: 459
Dołączył(a): 23 lut 2007, o 13:43
Lokalizacja: Jellystone Park - Home of R3c0n & Sn1p3rZ

Postprzez moron » 8 mar 2009, o 16:20

A to czasami już nie przeszło i czeka na aktualizacje?
http://www.warrior.pl/forum/viewtopic.php?t=18095
Obrazek
Avatar użytkownika
moron
sierżant
 
Posty: 490
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 13:21

Postprzez Swierzy » 8 mar 2009, o 16:26

Jest jako pending
Obrazek
'Cause napalm sticks to kids..
Decima division de infanteria de montana
Swierzy
sierżant
 
Posty: 459
Dołączył(a): 23 lut 2007, o 13:43
Lokalizacja: Jellystone Park - Home of R3c0n & Sn1p3rZ

Postprzez Python » 8 mar 2009, o 16:43

Fenris napisał(a):Python kiedy ostatnio słyszałeś o przypadku że medyk wylosował kartę za rannego delikwenta ?! Ja od dobrych parunastu miesięcy nie słyszałem o takim przypadku.


Na WZT2 losowałem dwóm rannym.
Python
kapitan
 
Posty: 5742
Dołączył(a): 3 sie 2005, o 17:34

Postprzez Cezar » 8 mar 2009, o 17:59

Kod: Zaznacz cały
Panowie wszystko sprowadza się do definicji, ale skoro RL traktujecie jako[b] zwykłw obtarcie[/b], czy draśnięcie, to pokażcie mi takie draśniecie które po 15 minutach przeradza się w ranę ciężką, któa wymaga wkładania w łupki i innych cudów wianków.


Zależy od rodzaju ranny. Otarcia mogę też być poważne ze względu na rozległe krwawienie wynikające z uszkodzenie bardzo dużej ilości małych naczyń krwionośnych, może powodować wykrwawienie, spotykane często u motocyklistów tak zwana szlifierka. Czyli RL bo otarcie ale nie opatrzona szybko przechodzi w RC.

Ok trzymajmy jakiś poziom:

Po pierwsze to tylko ASG i wiele rzeczy jest umownych, jak ktoś szuka realizmu to zawsze może iść do wojska.

ASG jest umowne i zawsze było jest i będzie. System CCS pod tym względem sprawdza się bardzo dobrze.

Dla mnie debatowanie na temat tego czy ktoś jest wstanie biegać z 10 ranami RL kiedy 3/4 ASGeyów udaje SF nie mając do tego predyspozycji jest dość śmieszne.

Obserwując te dyskusje mam wrażenie, że z tym "to dla realizmu" jest kolejną próbą podkreślenia swojego bycia Uber.

Proszę przedstawcie jakiś sensowny dowód, potwierdzający w praktyce, że wyrzucanie karty jest bardziej realistyczne niż losowanie nowej z tej samej puli, jakieś badanie w stylu średnio po 3 RL większość żołnierzy dostawała postrzał śmiertelny lub ranę ciężką. Albo zawsze drugi postrzał jest śmiertelny.

Mam dość argumentów w stylu to bardziej realistyczny bo zwiększa śmiertelność na Milsimowym polu walki.

Jak na razie są 3 moim zdaniem bardzo fajne pomysły na usprawnieni CCS które złożył Wieszak.

Kolejna spraw czy RL walczą tak samo jak inni, teoretycznie mogą ale praktycznie zależy to od podejścia teamu i samych graczy i tego zasadami nie mam co regulować.
Obrazek
Uber BadAss
Avatar użytkownika
Cezar
st. sierżant sztabowy
 
Posty: 1159
Dołączył(a): 8 maja 2006, o 15:46
Lokalizacja: Platoon, O3S, SOF, RAS, LBO, RU, TG, 10th

Postprzez mackoff » 8 mar 2009, o 18:42

Pytajcie lekarzy... rany i ich stany się nie sumują...

Zwolennicy wywalania kart... ktoś mi może wyjaśnić w jaki sposób skaleczenie albo złamana noga wpływają na szanse na kolejne skaleczenie? Bo ja jakoś nie widzę związku.


Nie sumują się ale wpływają na ogólny stan rannego.

Jeśli symulujemy skaleczenia to nie powinniśmy losować do nich kart.

Dla mnie rana lekka to jednak RANA - czyli trafienie. Czy zostało ono zatrzymane przez kamizelkę czy może trafiło w mały palec stopy to drugorzędne. Skutki NA PEWNO nie są zerowe.

Nie rozumiem terminu draśnięcie.

Co do Twojego pytania Wu to nie chodzi tu o prawdopodobieństwo wylosowania kolejnej RL. Chodzi o zasymulowanie pogarszającego się stanu zdrowia trafionego. Dla takiego dwa razy TRAFIONEGO gościa trzecie trafienie mimo że normalnie byłoby lżejsze może okazać się RC - właśnie przez zmęczenie materiału i np. upływ krwi albo cokolwiek co wpływa na jego stan (mobilność, koordynacja, sprawność manualna). Ten facet Z PEWNOŚCIĄ będzie miał mniejszą sprawność bojową niż jego kolega, który jest w pełni zdrowy.

Na CCS niestety mamy ataki mumii i androidów którym rany NIC NIE ROBIĄ - to trochę śmieszne i sami sobie odpowiedzmy czy tak właśnie powinno to wyglądać.

Nie piszę tu o uczciwości i poziomie grających na co powołują się pozostali (jak pisałem wiem że ludzie są różni i to nie wystarcza) , nie mam także do nikogo pretensji bo zasady niestety w tym elemencie są tak skonstruowane że nakazują grającym takie zachowania.

Jak pisał Python - jeśli zachowujesz się inaczej (np. uznajesz że dostałeś już 4x RL i kolejna to już będzie RC albo WZW) to łamiesz zasady.

Widzę że ta propozycja znów spotyka się z jakimiś ograniczonymi komentarzami apropos WKU i jakichś rzeczy które zdrowemu człowiekowi do głowy by nie przyszły (zaistnieć jako uber pro? stary dorośnij!) więc ja się wyłączam - co swoje napisałem.
Ostatnio edytowano 8 mar 2009, o 19:03 przez mackoff, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
mackoff
plutonowy
 
Posty: 399
Dołączył(a): 1 kwi 2006, o 03:49
Lokalizacja: Royal Irish Rangers

Postprzez Python » 8 mar 2009, o 19:00

Mack, brzmi to fajnie i prosto.

Ale problem jest taki, że myślimy w sposób który umożliwi wykorzystanie posiadanych kilkuletnich doświadczeń, a nie zaczynania wszystkiego od nowa.

Jeśli zapragniemy aby 2 rana była RC, to po co nam karty ? Zróbmy pierwszą ranę RL, 2 - RC itd. Będzie prościej.

Ale co wtedy z osłonami balistycznymi ? Każdemu damy "paski życia" i będą je wyrzucać po postrzale ? 1- po RL, 2 po RC itd ... ?

Brak kumulacji odniesionych obrażeń jest moim zdaniem głównie problemem wirtualnym. DOtyczy znikomej ilości graczy - większość otrzymuje swoje 3-4 rany w czasie jednej wymiany ognia, w momencie gdy są ostrzeliwani przez przeważające siły. Kumulacja ran nie zmieniła by moim zdaniem w żaden sposób wyników tych potyczek.

To nie znaczy że problem nie istnieje, ale tzreba go rozwiązań w bardziej finezyjny sposób niż odrzucanie kart po losowaniu, czy automatyczne KIA przy 3 trafieniu. /BTW ranny w ostatnim zamachu dostał 6 kul i żyje - oby tak zostało/

Co do pomysłu różnych stref trafień, problemem jest głównie brak wiary że gracze sobie ztym poradzą (czyli z domyśleniem się w co dostali serią).
Wydaje mi się że gracz jest w stanie rozróżnić CZY dostał w kilka części ciała, szybciej niż w JAKIE części ciała dostał. Moja propozycja złożona Wokashowi opiera się na takim włąśnie uproszczeniu.
Python
kapitan
 
Posty: 5742
Dołączył(a): 3 sie 2005, o 17:34

Postprzez Cezar » 8 mar 2009, o 19:13

Na CCS niestety mamy ataki mumii i androidów którym rany NIC NIE ROBIĄ - to trochę śmieszne i sami sobie odpowiedzmy czy tak właśnie powinno to wyglądać


Mack ale na to żadna zasada nie pomoże, już któryś raz pisałem to jest kwestii indywidualnego podejścia graczy do milisma nie zasad.

Dlatego cię ciągle atakuje, ty z uporem maniaka chcesz zmieniać zasady ale ta zmiana nie sprawi, że nagle ludzie zaczną się zachowywać jak należy. To co można robić to zachowywać się fari i dawać przykład innym

Nauczaj ludzi swoim zachowaniem na milsimie a nie miotając gromy na forum na ludzi czy zrzucać winę na zasady.

Pr0 zachowanie na Milsimach naprawdę jest dostrzegane i warto pisać częściej na forum o wypadkach przykładnego zachowania takim jak KNJ na MT, zamiast oburzać się obrażać i ciągle żądać zmiany zasad
Obrazek
Uber BadAss
Avatar użytkownika
Cezar
st. sierżant sztabowy
 
Posty: 1159
Dołączył(a): 8 maja 2006, o 15:46
Lokalizacja: Platoon, O3S, SOF, RAS, LBO, RU, TG, 10th

Postprzez Wokash » 8 mar 2009, o 19:51

Ponowię swoją uwagę.
Jakość milsimów nie zależy od jakości zasad (no zależy ale minimalnie).
Ale zależy do jakości graczy.
Zmieniając zasady cały czas dezorientujemy graczy bo się gubią co jest a czego nie ma.
Obecny poziom zasad pozwala uczciwym graczom na spore pole do gry.
A nieuczciwi czy nie czujący gry znajdą zawsze jakieś obejście chyba, że zaczniemy strzelać się z ostrej... ale to skolej spowoduje szybkie wykruszanie się graczy...
Duża komplikacja zasad prowadzi zawsze do wielorakiej interpretacji (wiem, bo z tego żyję :lol:).
Cenzura bywa zabawna... Jakbym chciał napisać, że pewne nowe forum ssie to i tak wyjdzie mi, że http://www.warrior.pl ssie...
Avatar użytkownika
Wokash
kapitan
 
Posty: 5977
Dołączył(a): 31 maja 2005, o 23:08
Lokalizacja: TG, MP, MoP, RE, CCS, BN, RG, SG, O3S, RAS, BET, PT, 3rdB HGW

Postprzez Wieszak » 8 mar 2009, o 21:06

Python napisał(a):BTW ranny w ostatnim zamachu dostał 6 kul i żyje - oby tak zostało/

Tak ale to była "tylko" jedna seria i facet jest w stanie krytycznym i walczy o zycie. U nas taka jedna seria często kończy się RL

Python napisał(a):Co do pomysłu różnych stref trafień, problemem jest głównie brak wiary że gracze sobie ztym poradzą (czyli z domyśleniem się w co dostali serią).
Wydaje mi się że gracz jest w stanie rozróżnić CZY dostał w kilka części ciała, szybciej niż w JAKIE części ciała dostał...
To przetestujmy to najpierw, a nie z góry ustalamy, że się nie sprawdzi, bo gracze są pierdołowaci.
Jak ktoś oberwie w łapę i w sagan to się zorientuje, a jesli przy tym nie poczuje trafienia w dupę to nie wyciągnie karty za dupę - trudno - termosem nie będzie.
Zawsze poza raną ręki ma ranę głowy, która jest dość problematyczna.

Nie uznaję argumentu "że sobie gracze nie poradzą" uważam graczy milsimowych za intelektualnie i fizycznie sprawnych, oraz dojrzałych, do tego mających spore doświadczenie z airsoftem, dlatego sądzę, że policzenie trafionych stref nie będzie dla nich problemem. Myślę, że czasem warto trochę podkręcić śrubę z nadzieją na podniesienie przyjemności z gry, zamiast wybierać wariant łagodny/bezpieczny.
Obrazek
Avatar użytkownika
Wieszak
chorąży
 
Posty: 1334
Dołączył(a): 17 maja 2006, o 18:23
Lokalizacja: Ja sypiam w zsypie!

Postprzez Wokash » 8 mar 2009, o 21:09

Wieszak kocham Cię za ten wieczny optymizm... bez cienia ironii... ale zacznij może jeździć na imprezy otwarte... zobaczymy jak długo wytrzymasz :lol:
Cenzura bywa zabawna... Jakbym chciał napisać, że pewne nowe forum ssie to i tak wyjdzie mi, że http://www.warrior.pl ssie...
Avatar użytkownika
Wokash
kapitan
 
Posty: 5977
Dołączył(a): 31 maja 2005, o 23:08
Lokalizacja: TG, MP, MoP, RE, CCS, BN, RG, SG, O3S, RAS, BET, PT, 3rdB HGW

Postprzez Wieszak » 8 mar 2009, o 21:19

Wiesz co Wokash, choć mi religia zabrania, to bym się wybrał, ale tylko wtedy gdyby od mojego udziału zależało podjęcie próby przetestowania przepisu z serią strefową. Na szczęście nie ode mnie to zależy więc nie ma o czym mówić.

Przetestujcie to proszę kiedyś, tak jak mówiłem u nas się sprawdza.

P.S. Tez Cię kocham, bo masz taki fajny avatar, zawsze chciałem taki mieć ;)
Ostatnio edytowano 8 mar 2009, o 21:20 przez Wieszak, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Wieszak
chorąży
 
Posty: 1334
Dołączył(a): 17 maja 2006, o 18:23
Lokalizacja: Ja sypiam w zsypie!

Postprzez Szpargał » 8 mar 2009, o 21:20

Wieszak napisał(a):[...] poza raną ręki ma ranę głowy, która jest dość problematyczna.


No...
http://farm1.static.flickr.com/39/11736 ... 0effe2.jpg

Dla nieobytych z widokiem krwi: można się pożygać.
Avatar użytkownika
Szpargał
st. sierżant sztabowy
 
Posty: 981
Dołączył(a): 29 kwi 2007, o 14:27
Lokalizacja: GS-7

Postprzez Cezar » 8 mar 2009, o 21:21

No nie wiem czy Wieszak się nie załamie, wiesz Wokashu na otwartych to jest prawdziwa wojna, nie jakieś tam przyjacielskie klepanie się po pośladach jak to na zamkniętych imprezach, otwarte to Wojna przez duże W z dużą ilości Realizmu przez duże R :D Do tego po czymś takim masz gwarantowany uraz psychiczny jak po prawdziwej Wojnie przez duże W :D

@Szpargał ta rana nie jest problematyczna, to już KIA, problem jest posprzątać. Drastyczne mocno
Ostatnio edytowano 8 mar 2009, o 21:23 przez Cezar, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Uber BadAss
Avatar użytkownika
Cezar
st. sierżant sztabowy
 
Posty: 1159
Dołączył(a): 8 maja 2006, o 15:46
Lokalizacja: Platoon, O3S, SOF, RAS, LBO, RU, TG, 10th

Postprzez Wieszak » 8 mar 2009, o 21:23

to ja poproszę Colę!
Obrazek
Avatar użytkownika
Wieszak
chorąży
 
Posty: 1334
Dołączył(a): 17 maja 2006, o 18:23
Lokalizacja: Ja sypiam w zsypie!

Postprzez Wokash » 8 mar 2009, o 21:25

Na otwartych masz szansę najwyżej na Escherichię Coli :lol:
Cenzura bywa zabawna... Jakbym chciał napisać, że pewne nowe forum ssie to i tak wyjdzie mi, że http://www.warrior.pl ssie...
Avatar użytkownika
Wokash
kapitan
 
Posty: 5977
Dołączył(a): 31 maja 2005, o 23:08
Lokalizacja: TG, MP, MoP, RE, CCS, BN, RG, SG, O3S, RAS, BET, PT, 3rdB HGW

Postprzez Cezar » 8 mar 2009, o 21:28

A jak trafi w moje łapska to nawet zmutowaną Coli :D
Obrazek
Uber BadAss
Avatar użytkownika
Cezar
st. sierżant sztabowy
 
Posty: 1159
Dołączył(a): 8 maja 2006, o 15:46
Lokalizacja: Platoon, O3S, SOF, RAS, LBO, RU, TG, 10th

Postprzez Szpargał » 8 mar 2009, o 21:31

Cezar napisał(a):ta rana nie jest problematyczna, to już KIA, problem jest posprzątać. Drastyczne mocno


Mider powinien naoglądać sie dużo takich obrazków, w końcu to jego robota :wink:

Jeszcze jeden do kolekcji:
http://www.yaplakal.com/uploads/preview ... 910457.jpg

BTW, oba obrazki znalazł mój syn w google pod hasłem Barrett M82A1
Avatar użytkownika
Szpargał
st. sierżant sztabowy
 
Posty: 981
Dołączył(a): 29 kwi 2007, o 14:27
Lokalizacja: GS-7

Postprzez Cezar » 8 mar 2009, o 21:36

chyba powinieneś założyć filtr rodzinny :/

Wiesz ci są martwi (choć jako nie lekarz nie mogę tego stwierdzić formalnie) problem jest jak masz podobne obrażenia (udo, brzuch) i żyjesz w tedy dochodzą dodatkowe atrakcje.
Obrazek
Uber BadAss
Avatar użytkownika
Cezar
st. sierżant sztabowy
 
Posty: 1159
Dołączył(a): 8 maja 2006, o 15:46
Lokalizacja: Platoon, O3S, SOF, RAS, LBO, RU, TG, 10th

Postprzez Mider » 8 mar 2009, o 21:48

Wieszak napisał(a):
Python napisał(a):BTW ranny w ostatnim zamachu dostał 6 kul i żyje - oby tak zostało/

Tak ale to była "tylko" jedna seria i facet jest w stanie krytycznym i walczy o zycie. U nas taka jedna seria często kończy się RL


No tak, ale szpeniów co to są w stanie w jedno miejsce wywalić magazynek na auto to raczej mało. Ja znam Rambo i to chyba już. A u nas to w zasadzie każdy potrafi. Słusznie więc promowany jest system ostrzeliwania krótkimi seriami. Po 6 losowaniach to i u nas większość będzie w stanie krytycznym.
Avatar użytkownika
Mider
spamer
 
Posty: 2126
Dołączył(a): 5 gru 2007, o 01:20
Lokalizacja: CSAR CG-1

Postprzez Wieszak » 8 mar 2009, o 21:59

To była jedna seria z dwóch luf w grupę ludzi, nie tylko rambo to potrafi...
Obrazek
Avatar użytkownika
Wieszak
chorąży
 
Posty: 1334
Dołączył(a): 17 maja 2006, o 18:23
Lokalizacja: Ja sypiam w zsypie!

Postprzez Mider » 9 mar 2009, o 01:13

Czyli po naszemu też by pewnie losował więcej niż raz. Zapewne ze dwa jak nie sześć. Jeśli chodzi o Rambo i strzelanie c jedno miejsce to nie pomyślałem, że jednym miejscem, może być trybuna na stadionie :/
Avatar użytkownika
Mider
spamer
 
Posty: 2126
Dołączył(a): 5 gru 2007, o 01:20
Lokalizacja: CSAR CG-1

Postprzez Ciężki » 9 mar 2009, o 12:27

Swierzy napisał(a):W takim razie moze losowanie kart za kazda trafiona strefe?

No ile można to proponować ... spróbujcie wreszcie tak zagrać ... np. na następnym WZT czy coś w ten deseń.
Obrazek
... Babes, bullets, bombs dam i love this job ...
Avatar użytkownika
Ciężki
podporucznik
 
Posty: 2057
Dołączył(a): 29 kwi 2005, o 11:25
Lokalizacja: Snieżnyj Bars - Pruszków

Postprzez Yarlan » 9 mar 2009, o 13:38

Z mojej strony jest '3xTAK'. Przetestowane, sprawdzone i działające na plus.
Obrazek
Avatar użytkownika
Yarlan
chorąży
 
Posty: 1418
Dołączył(a): 21 lip 2005, o 13:22
Lokalizacja: Kompania Nigdy Już

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do MILSIM - luźne dyskusje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość