Zasady nalotów z powietrza

MILSIMowy Hyde Park

Moderatorzy: Python, Grey

Zasady nalotów z powietrza

Postprzez Templar » 28 lut 2009, o 23:33

No wiec co z nimi...? Bo zakładając że ktoś może mieć śmigłowiec lub samolot, jak należy go wtedy traktować?
W jaki sposób można taki obiekt likwidować?
Czy można jakoś symulować bombardowanie? Myślałem nad podczepieniem takiego zasobnika jak do opryskiwania plantacji, tylko że z grochem, ale nie wiem czy uda mi sie dopasować...
Avatar użytkownika
Templar
chorąży
 
Posty: 1312
Dołączył(a): 31 maja 2005, o 11:54
Lokalizacja: 10th mountain

Postprzez Moses » 28 lut 2009, o 23:57

Samolocik masz na mysli model RC nie coś wirtualnego?
A-Det 1st Platoon; 3rd FoRecon
Airsoft Recon Team

"Naszymi atutami jest szybkość i czas, a nie siła uderzeniowa" - T.E Lawrence
Avatar użytkownika
Moses
podporucznik
 
Posty: 2250
Dołączył(a): 6 cze 2005, o 22:31
Lokalizacja: A-Det

Postprzez Templar » 1 mar 2009, o 00:09

Nie no, myślałem o czymś pełnowymiarowym ;) Teraz w czasach kryzysu można tanio kupićna wyprzedaży...
Avatar użytkownika
Templar
chorąży
 
Posty: 1312
Dołączył(a): 31 maja 2005, o 11:54
Lokalizacja: 10th mountain

Postprzez Moses » 1 mar 2009, o 00:12

Templar a technicznie jest to do wykonania, bo może nie ma sensu zakładać tematu w którym 50 razy każdy ze sobą się pokłóci?
A-Det 1st Platoon; 3rd FoRecon
Airsoft Recon Team

"Naszymi atutami jest szybkość i czas, a nie siła uderzeniowa" - T.E Lawrence
Avatar użytkownika
Moses
podporucznik
 
Posty: 2250
Dołączył(a): 6 cze 2005, o 22:31
Lokalizacja: A-Det

Postprzez jackas » 1 mar 2009, o 00:15

Pełnowymiarowe - to życzę powodzenia :)
A próby z RC trwają.
Robal
Obrazek
Avatar użytkownika
jackas
strzelec
 
Posty: 199
Dołączył(a): 17 sty 2006, o 11:27
Lokalizacja: Siedlce

Postprzez Moses » 1 mar 2009, o 00:17

Panowie na serio wróćmy do tematu kiedy się okaże że to działa, teraz nie ma co teorytezować. Inżynierowie niech przygotowują produkt, a twardogłowi obmyślaja jak to ująć w zasadach, Pokłucimy sie później jak bedzie wiadomo o co :wink:
A-Det 1st Platoon; 3rd FoRecon
Airsoft Recon Team

"Naszymi atutami jest szybkość i czas, a nie siła uderzeniowa" - T.E Lawrence
Avatar użytkownika
Moses
podporucznik
 
Posty: 2250
Dołączył(a): 6 cze 2005, o 22:31
Lokalizacja: A-Det

Postprzez Edax » 1 mar 2009, o 00:26

Moses napisał(a):Templar a technicznie jest to do wykonania, bo może nie ma sensu zakładać tematu w którym 50 razy każdy ze sobą się pokłóci?


Cessna w roli bombowca strategicznego, a Zlin za nurkujący?
Wchodzę w to :lol:

Muszę w końcu złapać się za poślady i zrobić podstawowy spadochronowy, a nuż ktoś kupi Antka :twisted:
Obrazek
Avatar użytkownika
Edax
strzelec
 
Posty: 175
Dołączył(a): 2 lis 2005, o 21:50
Lokalizacja: Zaporożec

Re: Zasady nalotów z powietrza

Postprzez Szpargał » 1 mar 2009, o 00:54

Templar napisał(a):[...] Bo zakładając że ktoś może mieć śmigłowiec lub samolot, jak należy go wtedy traktować?


Należy to zrobić zgodnie ze sztuką, czyli JTAC powinien naprowadzać samolot wg procedury.
Pracujemy nad tym 8)

A oto przykład z komentarzami:

JTAC to JFO: "Bull 21, Hog flight has checked in. Two times A-10s with four times GBU and 1200 rounds of 30-mm; 40 minutes play time."

JFO to JTAC: "Gator 21, Roger. Laser target line for automatic weapon is 300, laser code is 1234, friendlies are all east of PL Charlie."

JTAC to Attack Aircraft: "Hog 11, this is Gator 21. Type 2 in effect; advise when ready for 9-line."

Attack Aircraft to JTAC: "Gator 21, Hog 11 ready to copy."

JTAC to Attack Aircraft (9-Line Briefing):

"Mazda" [Initial Point (IP)/Breaking Point (BP)--not shown on the City Map]

"340 Left" [Heading]

"9.9" [Distance]

"1200 Feet" [Target Elevation]

"Dismounted personnel with automatic weapons and RPGs" [Description of the Target]

"NB 704726" [Target Location]

"Laser code 1234, laser-to-target line 300" [Type of Mark, Laser Code, Laser-to-Targe; Line]

"East 1.3" [Position of Friendly Forces]

"Egress east to Chevy; make your final attack heading southeast to northwest" [Egress Route and Remarks--Route not Shown on City Map]

Attack Aircraft to JTAC: "1200 feet, NB 704726, final attack heading southeast to northwest."

JTAC to Attack Aircraft: "Read back, correct; TOT 45." [Time on Target]

Attack Aircraft to JTAC: "Roger, TOT 45." [The attack aircraft plot and validate the target location.]

Attack Aircraft to JTAC: "Hog 11 IP inbound."

JTAC to Attack Aircraft: "Hog 11, continue."

JTAC to JFO: "Bull 21, standby for laser calls; Hog flight is IP inbound." [Both aircraft will attack the target; therefore, JTAC sends adjustments received from JFO immediately after the lead aircraft attacks to direct the wingman onto the next/adjacent target or sends fighters back to the IP for a new 9-line.]

JFO to JTAC: "Gator 21, standing by."

Attack Aircraft to JTAC: "Hog 11, 10 seconds."

JTAC to JFO: "Bull 21, 10 seconds."

JFO to JTAC: "Gator 21, 10 seconds."

Attack Aircraft to JTAC: "Hog 11, laser on."

JTAC to JFO: "Bull 21, laser on."

JFO to JTAC: "Gator 21, laser on." [Before weapons release, the attack aircraft provides the JTAC with an "in" call--aircraft nose pointed at the target, ready to fire.]

Attack Aircraft to JTAC: "Hog 11's in from the southwest."

JTAC to JFO: "Bull 21, Hog 11 is in."

JFO to JTAC: "Roger."*

Attack Aircraft to JTAC: "Hog 11, spot."

JTAC to Attack Aircraft: "Hog 11, cleared hot."

Attack Aircraft to JTAC: "Gator 21, two away, off."

JFO to JTAC: "Gator 21, Hog 11's bombs hit the target."

JTAC to JFO: "Bull 21, terminate."
Avatar użytkownika
Szpargał
st. sierżant sztabowy
 
Posty: 981
Dołączył(a): 29 kwi 2007, o 14:27
Lokalizacja: GS-7

Postprzez dawid.najemnik » 1 mar 2009, o 01:30

Szpargał, krótko. Będziesz to wykorzystywał na swoich milsimach :?: :D
Czarny Lis - rekrutacja 2009
rekrutacja@czarnylis.pl
http://czarnylis.pl/
Avatar użytkownika
dawid.najemnik
rekrut
 
Posty: 109
Dołączył(a): 11 lut 2008, o 23:55
Lokalizacja: Czarny Lis - Warszawa

Postprzez Templar » 1 mar 2009, o 04:21

Moses napisał(a):Templar a technicznie jest to do wykonania, bo może nie ma sensu zakładać tematu w którym 50 razy każdy ze sobą się pokłóci?

Mała prowokacja po dzisiejszym WZT nie zaszkodzi ;)
Avatar użytkownika
Templar
chorąży
 
Posty: 1312
Dołączył(a): 31 maja 2005, o 11:54
Lokalizacja: 10th mountain

Postprzez PIP » 1 mar 2009, o 09:15

generalnie zrobienie modelu RC który uniesie ładunek taki aby opłacało się w niego bawić jest dość trudne i kosztowne.
nie sądzę aby ktoś to wprowadził.
zbudowanie samego śmigłowca, wystarczającego do uniesienia tylko kamerki i nadajnika to już niezły wydatek
trochę to mało opłacalne ponieważ wydasz 5-10 tys. zł i nie masz pewności, że PIP z minimi ci go nie strąci przez przypadek ;-)
PRZENIOSŁEM SIĘ NA NOWE FORUM
WW2
Avatar użytkownika
PIP
porucznik
 
Posty: 2634
Dołączył(a): 1 cze 2006, o 06:58
Lokalizacja: weekend-warriors.pl

Postprzez Szpargał » 1 mar 2009, o 10:58

dawid.najemnik napisał(a):Szpargał, krótko. Będziesz to wykorzystywał na swoich milsimach :?: :D


Tak, i nie tylko ja.
Niebawem startuje pilotażowy kurs JTAC-ów, zobaczymy jak to wyjdzie.
Avatar użytkownika
Szpargał
st. sierżant sztabowy
 
Posty: 981
Dołączył(a): 29 kwi 2007, o 14:27
Lokalizacja: GS-7

Postprzez HoHoL » 13 mar 2009, o 12:36

Skupiacie się na nieistotnych szczegółach. Po co komu samolot do symulowania bombardowania/ostrzału artyleryjskiego.

Nawet wojsko tego nie robi.

Bierzesz obserwatorów artyleryjskich/JFO ci podają namiary do sztabu, zostaje przeprowadzona procedura/sprawdzenie poprawności namiarów, podejścia itd. Po wszystkim idzie info do jednostek przeciwnika że taki a taki obszar został ostrzelany/zbombardowany, z tabel odczytują jakie zadano straty i tyle.

Całość jak najbardziej do zasymulowania w naszych warunkach.

Na wyposażeniu lekkiej piechoty, którą z zasady odgrywamy nie ma środków ogniowych zdolnych zniszczyć samolot.
Avatar użytkownika
HoHoL
strzelec
 
Posty: 164
Dołączył(a): 26 wrz 2007, o 10:42
Lokalizacja: 8 KPG


Powrót do MILSIM - luźne dyskusje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość